Maak Kennis Met Onze Bestuursleden

Marleen Newmei-Vernhout – Voorzitter

Fianne – Secretaris

Wonen in een stevig huis is zo vanzelfsprekend in onze Westerse cultuur. Dat mensen in de 21ste eeuw nog in huizen wonen van slechts bamboe en hout is bijna niet in te denken. Tijdens een reis naar een primitief gedeelte van Malawi heb ik zelf gezien hoe mensen in eigen gemaakte hutten leven, veel is het niet. Een stevig dak boven je hoofd is een basisbehoefte waar ieder mens recht op heeft, maar niet iedereen heeft het materiaal of de kennis om hiervoor te zorgen. Het mooie van deze stichting is dat ze de lokale bevolking ook opleiden om met het bouwmateriaal zelf stevige huizen te maken. Een ander voordeel is dat de aarde die gebruikt wordt, uit de omgeving komt. Als secretaris van de stichting kan ik mijn steentje bijdragen aan het doel waar Marleen en Bezalel zich sterk voor maken in India. Samen helpen we bouwen aan een betere toekomst voor deze mensen.

Mireille Baart – Penningmeester

Vanwege mijn passie voor de bergen en mijn interesse in andere culturen ben ik in 2003 naar Nepal geweest. Ik vond het een prachtig land, maar was tegelijk ook aangegrepen door de grote armoede die ik daar tegenkwam. Daardoor realiseerde ik mij des te meer het belang van ontwikkelingsprojecten. Bij een Nepalese vereniging in Nederland kwam ik in contact met Marleen en via haar werd mijn belangstelling voor India gewekt, ook een prachtig land, maar ook met immense armoede.

Een plek hebben waar je je veilig thuis kunt voelen vind ik erg belangrijk. Een degelijk en betrouwbaar huis is daarvoor een vereiste, en ieder mens zou daarover moeten kunnen beschikken. Als natuurliefhebber hecht ik ook veel belang aan duurzaamheid. Ik vind het dan ook een erg mooi streven om mensen in India op te leiden zodat ze zelf solide huizen kunnen bouwen, van duurzame materialen die in hun eigen omgeving volop aanwezig zijn. Toen Marleen vroeg of ik penningmeester wilde worden van StichtingGroene Habitat voor India, aarzelde ik geen moment en zei meteen ja.

Als bestuurslid wil ik Marleen en Bezalel helpen om hun droom te verwezenlijken en hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan een degelijk en duurzaam huis voor de inwoners van Manipur en Nagaland.